Profesjonalne zarządzanie nieruchomościami dla spokoju i zysków

Zarządzanie nieruchomościami

Dla Dewelopera

Okres deweloperski

Usługa zarządzania nieruchomością w okresie tzw. deweloperskim tj. od momentu wydania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie budynku do czasu powstania wspólnoty. Kompleksowa opieka nad nieruchomością na podstawie umowy o administrowanie, w trakcie której zajmujemy się nieruchomością, tj. pełnimy obowiązki administratora i prowadzimy księgowość.


Okres wspólnotowy

Usługa zarządzania nieruchomością jako zarząd powierzony po powstaniu wspólnoty. Przygotowanie treści uchwał startowych niezbędnych do ukonstytuowania się wspólnoty. Rejestracja wspólnoty (REGON, NIP). Przepisanie umów z dewelopera na wspólnotę. Kompleksowa opieka nad nieruchomością, w trakcie której poza kierowaniem sprawami wspólnoty i reprezentowaniem jej na zewnątrz, pełnimy obowiązki administratora i prowadzimy księgowość.


Dla Wspólnoty

Administrowanie nieruchomością zarząd właścicielski

Kompleksowa opieka nad nieruchomością na podstawie umowy o administrowanie, w trakcie której wspomagamy zarząd właścicielski w kierowaniu sprawami wspólnoty i prowadzimy księgowość.



Zarządzanie nieruchomością zarząd powierzony

Kompleksowa opieka nad nieruchomością na podstawie umowy o zarządzanie (zarząd powierzony), w trakcie której poza kierowaniem sprawami wspólnoty i reprezentowaniem jej na zewnątrz, pełnimy obowiązki administratora i prowadzimy księgowość.  


Zakres czynności

  • protokolarne przejęcie dokumentów i informacji związanych z nieruchomością na bazie sprawdzonych wzorów protokołów zdawczo-odbiorczych; (dokumentacja powykonawcza, księgowa, administracyjna, teczki lokali) oraz ich archiwizacja;
  • bieżące administrowanie nieruchomością zgodnie z przepisami prawa, szczególnie w oparciu o ustawę o własności lokali oraz prawo budowlane;
  • obecność Administratora na terenie nieruchomości adekwatnie do potrzeb właścicieli lokali i nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości wspólnej;
  • odpowiedni dobór ofert prowadzenia rachunku bankowego oraz polis ubezpieczeniowych;
  • bieżąca ewidencja lokali i prowadzenie rozliczeń kosztów dla właścicieli udziałów w nieruchomości wspólnej;
  • analiza dokumentów, a w szczególności uchwał i umów, innych dokumentów prawno-finansowych;
  • przygotowanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości;
  • tworzenie projektów uchwał, planów gospodarczych oraz naliczeń na podstawie przyjętych uchwał;
  • przygotowanie materiałów i rozliczeń dotyczących części wspólnych nieruchomości;
  • roczne sporządzanie sprawozdań finansowych;
  • windykacja należności (bez windykacji sądowej);
  • komunikacja z właścicielami za pośrednictwem mailingu i aplikacji;
  • prowadzenie ewidencji księgowej i kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami, w oparciu o ustawę o własności lokali;
  • prowadzenie konkursów ofert na świadczenie usług związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej lub prace remontowe oraz tworzenie zestawień pozwalających na transparentny dobór wykonawców mających świadczyć usługi na terenie obiektu;
  • tworzenie projektów umów dotyczących bieżącej eksploatacji i prowadzenie negocjacji;
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego (c-KOB), zgodnie z wymogami prawa;
  • zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości wymaganych prawem oraz Dokumentacją Techniczno-Rozruchową;
  • dokonywanie wizji lokalnych części wspólnych nieruchomości, prowadzenie ewidencji powstałych wad (usterek);
  • zapewnienie dostaw mediów do nieruchomości wspólnej i usług niezbędnych do jej prawidłowego funkcjonowania;
  • stały nadzór nad firmami obsługującymi poszczególne instalacje;
  • zarządzanie procesem utrzymania nieruchomości w niepogorszonym stanie technicznym i estetycznym.